Weer 2 weekjes verder! - Reisverslag uit Český Krumlov, Tsjechische Republiek van Tessa Jansen Venneboer - WaarBenJij.nu Weer 2 weekjes verder! - Reisverslag uit Český Krumlov, Tsjechische Republiek van Tessa Jansen Venneboer - WaarBenJij.nu

Weer 2 weekjes verder!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

16 April 2013 | Tsjechische Republiek, Český Krumlov

Daar ben ik weer :D

We zijn gebleven bij 2 weken geleden.

Van dinsdag tm vrijdag school gehad. Dinsdag na school ging ik met Mind (Thailand) afspreken en gingen we shoppen, want we hadden nog cadeaubonnen van kerst. Leukleuk :)
Donderdagavond weer pianoles gehad, begint leuker en leuker te worden het piano spelen! Daarna hele avond met mn vorige familie gepraat over de verschillen die me zijn opgevallen tussen Tsjechische en Nederlandse dingen, vooral hoe mensen in bepaalde situaties zijn. Hadden ze niet verwacht dat het zo anders kon ;p
Vrijdag na school ging ik naar mn vorige familie. Omdat ik het eerst thuis was eerst lekker piano gespeeld en in de middag kwam mn vader en later in de middag/avond ook de rest van de familie. Lekker piano gespeeld, gepraat, koffie gedronken, spelletjes gespeeld, horror en normale film gekeken. Leuk zoals altijd :D In de ochtend gingen Thailand en ik voor de rest nederlandse pannenkoeken maken, dus met ham en kaas. Die goed gelukt waren en zeer goed in de smaak vielen!
In de middag kwam de uitwisselingsstudent uit Rumburk en nog een vriendin en gingen we met zn 4en (ook Thailand) naar de stad. Eerst naar een muzeum voor blinden. Dus loop je in het pikkedonker (maar dan ook echt donker) in een park, huiskamer, galerij, straat, markt en dat soort dingen. Was erg interessant! Krijg je toch wel meer respect hoe hun dat overleven, bijvoorbeeld op een bruggetje was toch wel beetje eng! Daarna ook nog bordspelletje gespeeld met blinddoek om. Daarna hadden we met Amerika nog afgesproken en gingen we nog even shoppen, wat eten en in de avond nog even naar een bar :) Daarna gingen Thailand, Duitsland en ik bij mn vorige gezin slapen. In de ochtend gingen we helpen met cremerollen maken, lekker :) Daarna gingen Duitsland en ik weer naar dit huis voor de lunch en in de middag gignen we nog koffie drinken met ander Duitsland :) In de avond ging ze weer naar huis.
Lekker weekendje gehad! :)

Vorige week weer (heel verrassend) school gehad. In de middagen en avonden veel aan school gedaan, leuk om 4 presentaties in een keer te maken en een Tsjechisch literatuur boek te lezen ook nog eens.. Donderdagavond weer naar de pianoles en daarna bij mn vorige familie in de avond en nacht. Weer een 'standaard' gezellige avond gehad!

Zaterdag in de ochtend ging ik met mn gastmoeder zwemmen, in de middag kwam een tante hier lunchen en in de middag hadden we YFU meeting. De studenten die op uitwisseling in Hongarije zijn (27) kwamen voor een paar dagen naar Praag, en deze middag om samen met ons door te brengen. Dus hadden we in groepjes een rondje Praag. Ik had 4 duitse en 1 zweeds meisje. Was gezellig en ook leuk om uitwisselingsstudenten uit en in andere landen te ontmoeten! En duits weer op te halen :P En lekker weer was het ook nog eens! Daarna met wat YFU cz mensen uit eten en daarna gingen we nog naar de bar met van Tsjechie Mexico, Amerika en ik en uit Hongarije 4 Mexicanen en een Deense. Was leeuk! :D

Zondag was het weer vroeg opstaan, op naar de andere kant van Praag en een uitstapje met mn vorige familie, naar Cesky Krumlov :D Autoreis van ong 2,5 uur, dus -zoals ik al bekend sta- van begin tot eind slapen ;p Heerlijke dag gehad! Lekker weer, leuke en typisch Tsjechse plaatsen, mooie uitzichten, lekker eten en nog leukere mensen :) In Cesky Krumlov waren we in een groot kasteel (na de Praagse de grootse van CZ) en in de stad. Op de terugweg gingen we nog even uitstappen bij een dorpje Holašovice, klein maar fijn :) En ook nog in Písek waar we rondgelopen hebben (oa oudste brug in CZ) en avondgegeten. In de avond weer naar huis en aan school gewerkt. Geslaagde zondag gehad :D

Gister weer naar school geweest en in de middag aan school gewerkt.

Vandaag ook weer school en daarna had ik met Mind afgesproken. In een parkje lekker gechilld, geshopt, gepraat en foto's gemaakt :) Daarna wat gegeten met mn gastvader en zusje en mn bed in.


En nog genoeg dingen op de planning om naar uit te kijken!
Vooral dat ik nog maar 2,5 daagjes moet wachten tot mn beste vriendin uit Nederland hier op bezoek komt! Dus mn 10,5 maanden Tsjechische leven in 4,5 dagen stoppen. Dan mag ik ook nog het geluk hebben dat ik maandag en dinsdag geen school heb dus lekker meer tijd samen dan gedacht :D Leuke dingen staan op het programma, oa met de uitwisselingsstudenten, mn 2 families, schoolfeest, shoppen en Praag bekijken!
En niet te vergeten Londen over 2,5 weken :D

Met mij nog alles goed! Nu het weer weer beter wordt is mn humeur ook alleen maar beter en beter haha :) Praag en het zonnetje is toch het mooiste wat je wensen kan.

Bedankt voor het lezen!
Mějte se hezký :D

Tessa

  • 26 April 2013 - 14:45

    Agnes:

    Hallo Tessa,
    Weer een heleboel beleefd. En... twee gastgezinnen is natuurlijk een weelde die niet elke student heeft. Je tijd daar begint af te tellen. geniet nog maar zoveel je kunt.
    Groeten, Agnes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 30152

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 02 Juli 2013

Mijn jaar in Tsjechië

Landen bezocht: