Geweldig schoolkamp en top laatste week <3 - Reisverslag uit Živohošť, Tsjechische Republiek van Tessa Jansen Venneboer - WaarBenJij.nu Geweldig schoolkamp en top laatste week <3 - Reisverslag uit Živohošť, Tsjechische Republiek van Tessa Jansen Venneboer - WaarBenJij.nu

Geweldig schoolkamp en top laatste week <3

Blijf op de hoogte en volg Tessa

28 Juni 2013 | Tsjechische Republiek, Živohošť

Hallo,

hier alweer mn laatste berichtje vanuit Tsjechie.. De volgende komt in Nederland, over mn laatste avonturen in Berlijn.

Ik was bij vorige week woensdag, wat het begin was van een heeeeeerlijk eind aan mn uitwisselingsjaar! Eerst hadden we gewoon een dagje school, daarna ging ik thuis mn tas inpakken en in de middag ging ik met twee klasgenoten en de leraar op avontuur en met de bus naar het kamp, een stuk van Praag af. Daar aangekomen moesten we een tijdje wachten tot mn andere klasgenoten er ook waren en de heerlijke dagen konden beginnen.

Veel gedaan hebben we niet, maar leuk was het wel! We waren op een soort jongerencamping direct naast de rivier, waar we de hele tijd gebleven zijn. De dagen bestonden uit opstaan, ontbijten, zonnen, lunchen, zonnen, avondeten, spelletjes spelen, naar de kroeg en een gezellige avond met de klas. Het weer was super lekker, met klasgenoten ben ik nog 2 keer op zo'n bootje geweest waar je moet trappen. Van de zon en het mooie landschap genieten, een beter leven is er niet! En gewoon super leuk met mn klasgenoten gehad, we hebben er met z'n allen voor gezorgd dat ik een geweldig laatste weekend heb gehad! Topkamp <3

Zaterdagmiddag was ik weer terug in Praag. In de avond ging ik met Brazilie en Mexico afspreken, maar was ook vroeg weer thuis. Na 3 nachten feesten is een 4e toch iets teveel. Maar was leuk ze weer te zien :)

Zondag heb ik vooral een poging gedaan tot mn koffer inpakken en afscheidscadeautjes te maken. In de middag heb ik met Amerika afgesproken voor de laatste keer, was gezellig! Aangezien we de enige 18 plussers zijn en we dit al het hele jaar zeggen, zijn we toch maar een kijkje in een cassino wezen nemen! En nog gezellig wat gedronken en de laatste keer van Charlesbridge genoten.

Maandag weer een dagje school gehad, was weer gezellig :) Wat ik daarna heb gedaan, don't ask me.

Dinsdag weer school en in de middag voor de laatste keer bij mn vorige familie geweest. Lekker gepraat, spelletjes gespeeld en het jaar herhaald! Was een super afsluiting van een mooie tijd samen, een tijd die zeker nog niet over is :)

Woensdag had ik een uitstapje met de klas, wat betekende 10 minuutjes naar schilderijen kijken en daarna naar de kroeg, van mn laatste Tsjechische dagen genieten! Was gezellig :)) Daarna weer wat aan mn koffer gedaan en in de avond met Brazilie, Mexico en mn vorige gastzus gingen we naar de grootste club in Tsjechie. Hele nacht door gedanst en van onze 'laatste' samenzijn genoten! Was super!

Dus na een nacht doordansen en 0,0 uur geslapen te hebben zat ik om 7.50 braaf weer op school, voor 3 uurtjes. Daarna heb ik mn rapport ontvangen en gingen we met klasgenoten weer naar de kroeg om van mn laatste Tsjechische bier te genieten! Was gezellig :)) Daarna even naar huis en met andere klasgenoten weer naar de kroeg om van mn allerlaatste Tsjechische kroeg te genieten :D In de avond ging ik met mn gastfamilie uit eten en mn tas inpakken, wat echt een ramp was, maargoed het is gelukt :)

En nu zit ik hier, met over 4,5 uurtjes de wekker en over 6 uur moet ik afscheid nemen van iedereen. Gelukkig niet voor lang omdat ik snel weer terug kom! En op naar een paar dagen in Berlijn, zal vast leuk worden en ga mn Finse Nederlandse gastzus weer terugzien, dus dat is ook leuk :D

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer, alweer in Nederland!

Tessa

  • 28 Juni 2013 - 09:56

    Agnes:

    Ha Tessa,
    Ja.... en nu is het echt bijna over, dat geweldige uitwisselingsjaar. Heel veel ervaringen rijker kom je straks in Amersfoort aan. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.
    En trouwens... hoe was dat rapport???
    Groeten, Agnes.

  • 28 Juni 2013 - 12:32

    Papa Mama En Lisa:

    Ja Tessa,

    de laatste dagen alweer.............Naar al je berichten te oordelen een topjaar; daar zijn we blij om. We zijn ook blij je weer in ons midden te kunnen begroeten.
    Van Martta hebben we gisteren ook 'afscheid'' genomen. Jullie zien elkaar nog even in Berlin, geniet ook daar nog van.
    En zowel voor Tsjechië als Finland geldt dat het allemaal binnen handbereik ligt.

    Nogmaals, geniet nog van de resterende YFU-dagen. We zien je dinsdagavond!!!

    Papa, mama en Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 2187
Totaal aantal bezoekers 30115

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 02 Juli 2013

Mijn jaar in Tsjechië

Landen bezocht: