Bezoek! :) - Reisverslag uit Koněprusy, Tsjechische Republiek van Tessa Jansen Venneboer - WaarBenJij.nu Bezoek! :) - Reisverslag uit Koněprusy, Tsjechische Republiek van Tessa Jansen Venneboer - WaarBenJij.nu

Bezoek! :)

Blijf op de hoogte en volg Tessa

29 April 2013 | Tsjechische Republiek, Koněprusy

Ahoj!

Sinds het laatste verslag een ontzettend goed begin gehad! Op woensdag en donderdag bestond mn dag weer uit school. Donderdag na school ging ik met een paar klasgenoten in een parkje in de zon chillen en in de avond naar mn piano les :)

Vrijdagochtend was het dan eindelijk zover! Samen met mn gastvader ging ik naar het vliegveld, om Inge op te halen, mn beste vriendin uit Nederland. Erg leuk om der weer te zien! We gingen bij mn thuis spullen brengen en daarna rondleiding door Praag gegeven. Toch wel leuk om mn favoriete stadje aan iemand te showen haha :) Ook nog lekker geshopt, koffie gedronken en een bar ingedoken om bij te praten! Ook leuk om te zien hoe normaal het voor mij al is, al die 'rare' dingen die zo in een hoofdstad gebeuren, gaat voor mij nog wennen volgend jaar in het onschuldige Amersfoort ;p Tsjechisch avondeten hadden we met mn gastfamilie :) In de avond gingen we weer naar het centrum, om met klasgenoten naar een bar te gaan. Nachtelijke wandeling door Praag hebben we ook weer gehad door drukte ;p Maar gezellige avond en nacht gehad :D

Zaterdag lekker uitgeslapen en ons dagje begon ong om half 4 haha ;p Even bij Praag kasteel wezen kijken en van het uitzicht over Praag genieten! En om 5 uur hadden we met andere uitwisselingsstudenten afgesproken. Heerlijke avond gehad, geweldige mensen <3 Lekker gepraat, gelachen, op Charlesbridge gedanst, gegeten bij een pizzaria, trueth or dare gespeeld en in een disco met 80 en 90 music. Was leeeeeuk! Daarna bleven we met zn allen bij mij thuis slapen :)

Zondag begon de dag weer aardig laat.. ;p Alleen Inge en Alexander (Brazilie) en ik bleven nog over en we gingen naar de Praagse Eifeltoren. Daarna gingen we nog met Mexico bij Hard Rock Café eten en nog even naar een bar. Was weer gezellig :)

Maandag zijn we rond middaguur vertrokken en hier via een park naar bijna de stad gelopen. Nog een hele tijd gepraat met uitzicht op Praag. Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe erg ik dat uitzicht ga missen volgend jaar :D Nog even gewinkeld, schilderijetjes gekocht op Charlesbridge en naar een bar geweest. Daarna gingen we door naar mn vorige familie. Avondgegeten, piano gespeeld en veel gepraat :D Heerlijk dagje nummer zoveel! Met de laatste metro gingen we naar huis en in de straat nog voor laatste keer de kroeg ingeweest :)

Dinsdag weer redelijk uitslapen, spullen pakken en toen zaten onze dagen samen er al weer bijna op.. Samen met Mexico en Brazilie gingen we naar het vliegveld. Inchecken, laatste foto's maken, nog wat eten en toen was het tijd om afscheid te nemen :( Maar goed 9,5 weekjes konden we ook nog wel overleven! En voor mij scheelde het alweer veel dat ik 2 goede vrienden mee had :D Daarna met Mexico en Brazilie weer terug naar Praag en thuis niet heel veel meer gedaan. Behalve ziek worden..

Woensdag t/m zaterdag bestonden zo'n beetje de hele dag uit in mn bed liggen. Slapen en computeren.. Wel kon ik het overleven om vrijdagavond met mn gastouders naar theatervoorstelling te gaan en op zaterdagavond met Thailand naar de bioscoop, naar the Evil Dead! Na al die horrorfilmen thuis werd het wel eens tijd om der een in de bioscoop te zien ;p Zondag ben ik met mn gastouders ergens dichtbij Praag geweest, naar grotten en nog stukje wandelen :)

En vandaag nog een dagje thuis gebleven. Had een afspraak bij de tandarts, omdat mn spalkje los was gegaan.. En zo de rest van de dag gaat bestaan uit aan school werken..

Deze week maar 3 daagjes les. Woensdag is nationale feestdag en zaterdag is het dan eindelijk zover om naar London te gaan voor een week :D :D Dus komende dagen maar even hard wat aan schoolprojecten doen.
En morgen koninginnendag missen, helaas.. Maar goed ik zal we lhoren hoe alles was! En als trouwe Nederlander iig in het oranje naar school gaan ;p

Bedankt voor het lezen en fijne week! :)
Tessa

• 09 Mei 2013 - 08:55

Agnes:

Hallo Tessa,
    Leuk dat je vriendin op bezoek was en jij haar Praag hebt kunnen laten zien. En toen ze weer weg was ziek???? Oververmoeid zal het wel zijn geweest. Maar in elk geval hebben jullie het leuk gehad. En je hebt zoveel vrienden gemaakt daar. Dat is geweldig. "Vrienden voor het leven" mag je wel zeggen, want Praag is lekker dichtbij, zodat je hen vaak kunt gaan bezoeken straks. En nu gaat het hard... voor je het weet ga je weer naar huis. En ook dat is weer leuk, al zul je alle mensen wel gaan missen. Maar er komt weer zovell nieuws op je af wanneer je terug bent, dus dat went snel.
    Nog veel plezier daar.
    Groeten, Agnes.