School en YFU kamp! <3 - Reisverslag uit Srbsko, Tsjechische Republiek van Tessa Jansen Venneboer - WaarBenJij.nu School en YFU kamp! <3 - Reisverslag uit Srbsko, Tsjechische Republiek van Tessa Jansen Venneboer - WaarBenJij.nu

School en YFU kamp! <3

Blijf op de hoogte en volg Tessa

18 Juni 2013 | Tsjechische Republiek, Srbsko

Hallo :)

De overstromingen van twee weken geleden waren gelukkig niet erger geworden, dus behalve ontzettend niet-werkend vervoer was alles daarna gewoon weer redelijk te doen!

Dus die woensdag, donderdag en vrijdag heb ik school gehad normaal. Wat ik na school heb gedaan weet ik niet meer. Maar die donderdag mn enerlaatste pianoles gehad, waar ik ook een praktijktoets had, die ik gehaald heb :) En daarna weer heerlijk avondje bij mn vorige familie gehad :D

Zaterdag lekker uitgeslapen en overdag niet veel gedaan. In de avond hadden we met de uitwisselingsstudenten nog ons laatste feestje samen met nog een paar andere vrienden. Heerlijke avond gehad! Nog een laatste nacht volop samen lol gemaakt, gedanst, gepraat en tot de morgen in de stad rondgelopen en zonsopgang samen bekeken :) Nederlanders mogen wat leren van feestjes in Tsjechie haha. Was weer een leuke nacht!

Vorige week weer een weekje school gehad. Op maandag na school heb ik nog met een paar vrienden uit Liberec afgesproken, die in Praag waren om een instaptoets voor de Hogeschool te maken, was gezellig! :) Donderdag was dan helaas mn laatste pianoles.. Ik moet wel toegeven dat ik niet had verwacht het zo leuk te vinden en dat ik het zo snel zou kunnen leren. Hopen dat ik in Nederland er op een of andere manier mee door kan gaan.

En afgelopen weekend weer een heeerlijk weekend gehad! Helaas was ik van midden vorige week ziek, maar toch sterk geweest en naar school, vorige familie en YFU kamp gegaan.. Op vrijdag na school op naar het treinstation en met de inbound students, de toekomstige studenten en vrijwilligers gingen we naar 'Srbsko', een plaats niet heel ver weg. Ondanks dat ik me op vrijdag alles behalve goed voelde, toch nog een leuke dag gehad! Leuk om iedereen weer te zien, bij te praten met iedereen, spelletjes te spelen, te wandelen, de nieuwe studenten te ontmoeten en presentatie over ons jaar te geven (hier de mijne: http://www.youtube.com/watch?v=m4yjzSpLOY8 ). En in de avond ging ik al vroeg slapen.
Zaterdag voelde ik me al iets beter en weer een ontzettend heerlijke dag gehad! In de ochtend hadden we met de inbound studenten een seminaar over wat we verwachtten en over Tsjechie dachten, zodat we de komende studenten op die manier konden voorbereiden, was gezellig! Daarna gingen we met z'n allen lunchen en met de inbound studenten gingen we naar een foodfestival, waar verschillend eten was, helaas hadden we niet veel tijd en waren we snel weer terug bij onze plek. Waar we nog meer gepraat hebben, spelletjes hebben gespeeld, geBBQt en nog veel meer. Heerlijke dag!
Op zondag nog meer gepraat, foto's gemaakt, gewandeld en weet ik veel wat allemaal. In de middag kwamen de gastfamilies en hebben we de laatste uurtjes verbracht met alle uitwisselingsstudenten samen, aangezien ik de enige ben die iedereen nog ga zien..

Wat was dit een heerlijk weekend, wat ik niet eens kan beschrijven :D Het weer was heerlijk, we hadden een leuk programma en vooral.. leuke mensen! Vooral met de inbound studenten.. Al het hele jaar zijn we dikke vrienden, wat met elke meeting alleen maar hechter en hechter wordt. Het hele weekend ontzettend veel tijd met ze doorgebracht, en ontzettend veel knuffels gegeven, daar zijn we goed in met zn allen :D Liefdeliefdeliefde! Wat we ook leuk vonden om te zien was ons verschil met de nieuwe studenten. Terwijl die zich allemaal netjes gedroegen, keken ze ons allemaal aan wat we allemaal aan het doen zijn ;p We hebben ze al gewaarschuwd hoe zij zich over een jaartje gaan gedragen! We zijn blij dat iedereen ook z'n eigen vrienden had, maar we met elkaar toch wel de vrienden waren waar we het hele jaar mee hebben overleefd, zowel de leuke als de moeilijke momenten :) Zo kan ik nog een heel boek vol schrijven haha <3

Gisteren en vandaag weer school gehad. Gistermiddag naar mn vorige familie geweest en samen met hun naar de familie waar ik een paar dagen heb verbracht na m'n eerste familie, die nu familie zijn voor Brazilie. Brazilie had een presentatie over Brazilie, dus leuke Braziliaanse avond gehad :))

Morgen t/m zaterdag ga ik met m'n klas een paar daagjes op stap, hopen dat het weer lekker blijft en we leuke laatste dagen met elkaar gaan hebben :)

En over 10 daagjes zit mn tijd in Tsjechie er al weer op.. Dus als ik terugkom van kamp worden vooral tas inpakken, afscheidscadeautjes maken en afscheid nemen.. Maar wel ontzettend veel zin in YES en ook wel weer om naar 'huis' te gaan :)

Bedankt voor het lezen! En tot de volgende keer :)

PS: Ik kan geen foto's meer plaatsen.. Dus de enige mogelijkheid is facebook of wachten tot ik thuis ben :)

  • 18 Juni 2013 - 20:01

    Agnes:

    Hallo Tessa,
    de laatste dagen van jouw uitwisseling.... Daar kijk je vast met gemengde gevoelens naar. Maar thuiskomen is ook leuk, iedereen weer zien en over je ervaringen vertellen. Misschien zien we elkaar nog eens in Amersfoort. Zou ik leuk vinden.
    Groeten, Agnes.

  • 18 Juni 2013 - 20:04

    Papa Mama Lisa En Martta:

    Hoi Tessa,

    we verlangen er ook naar jou terug te zien. Maar zoals uit elk bericht blijkt vermaak je je nog steeds. Houden zo!
    Nu is je uitwisselingstijd bijna ten einde. Dat betekent ook dat Martta bij ons weggaat, maar jullie zien elkaar nog op YES. Geniet nog van je laatste dagen daar.
    Zo is jouw uitwisseling voor iedereen een leuke uitdaging geweest. Jij hebt daar een mooie tijd gehad en wij hebben het met Martta heel leuk gehad.
    YFU-for-ever.

    Tot gauw. papa mama Lisa en Martta

  • 19 Juni 2013 - 19:46

    Opa En Oma:

    hallo tessa, nog een paar dagen en het zit er op, geniet nog even , we wensen je een behouden thuiskomst, maandag jl hebben wij , opa en oma,afscheid genomen vanMartta.
    we hopen dat je goed wat kennis hebt opgedaan ; waar je mee verder kunt !
    tot je thuiskomst,
    ps< we gaan van 22 juni tot 29 juni eenbootreis, was nog een familie geschenk tov onze verjaardagen in september jl ! maken over de Rijn en Moezel !
    later meer bij thuiskomst !
    groeten van opa & oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 30120

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 02 Juli 2013

Mijn jaar in Tsjechië

Landen bezocht: