Kerstkoekjes en party! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Tessa Jansen Venneboer - WaarBenJij.nu Kerstkoekjes en party! - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Tessa Jansen Venneboer - WaarBenJij.nu

Kerstkoekjes en party!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

17 December 2012 | Tsjechische Republiek, Praag

Dobry den :)

Vrijdag 7 december weer school gehad en daarna geen idee. In de avond gingen mn Thaise zus en ik een horrorfilm kijken. Zaterdag in de middag schoongemaakt en geholpen met jam maken en in de namiddag/avond ging ik met een vriend van de uitwisseling naar de bioscoop, naar Skyfall, was gezellig :) Daarna weer een horrorfilm gekeken met mn zus. Zondag gingen we deeg maken voor de kerstkoekjes, 6 verschillende smaken!

Vorige week weer –heel verrassend- school gehad. Maandag na school kerstcadeautjes gekocht. Dinsdagavond weer een horror gekeken (jaja, we hebben een nieuwe hobby ontdekt ;p). Woensdag weer Tsjechische les gehad, alweer de enalaatste keer, daarna wat gegeten met de rest. Donderdag tussen school en pianoles kersthop 2 gedaan en pianoles gehad :) Vrijdag in de middag al een deel van het schoonmaken gedaan, want er stond een druk weekend op de planning! En in de avond gingen we naar een kerstvoorstelling met de familie. Typisch Tsjechse avond, voor zowel mensen die gelovig zijn en voor mensen die niet gelovig zijn. Was leuk :)
Zaterdag stonden we om 9.00 in de keuken, om het ontbijt klaar te maken. Appel met soort deeg eromheen. Daarna een deel van de kerstkoekjes gemaakt. Geen idee wie het allemaal gaat opeten, want alleen al 1 soort deeg zijn er aardig wat haha! En een zeer geslaagde avond gehad!
Na het avondeten ging ik opweg naar de stad, opweg naar het prom en de afterparty! Om 19.00 begon de ball. Ik had er met de schooluitwisseling ook al een, in Liberec. Dus dit was mn 2e, maar voor de rest van de Tsjechen de ontelbaarste :P Maar was echt heel gezellig, gelukkig was ik niet de enigste van mn vrienden die al die dansen niet kent, dus we hebben ons vermaakt buiten de dansvloer :) Rond middernacht gingen we naar de afterparty, op de 5e verdieping met een uitzicht op Praag. Ik blijf van deze plekken houden, wat de rest allemaal niets eens meer interessant vind haha. Maar dit is wat ik gemist heb, de Tsjechische feestjes :D Was top! Na 6 uur gingen we met een groep terug naar de tramstation en ik bleef bij een vriendin slapen. Na 7 uur thuis, slapen van 8 tot 9 en vervolgens weer naar huis gaan, omdat mn vader dacht toen ik om 8 uur smste dat ik al wakker was ipv net ging slapen haha. Maar ik leefde nog :) Thuis weer verder gegaan met kerstkoekjes bakken. Maar na feesten van 7 tot 6 en één uurtje slaap, was het voor mij om 4 uur toch wel tijd om naar bed te gaan. Met er alleen uitgaan voor avondeten en te douchen lekker lang (maar nog steeds te kort ;p) geslapen tot de ochtend.

En vandaag weer school gehad. Nog maar 3 daagjes te gaan! En vrijdag naar de bioscoop met de klas en in de avond feestje van klasgenoten! :)

• 17 December 2012 - 21:24

Papa Mama Lisa En Martta:

Feestbeest! Stuur maar wat van die koekjes hierheen. Hebben we met de Finse bosbessentaart van Martta een internationale lekkernijenverzameling.
    Fijn te horen dat alles nog steeds goed gaat, maar dat hadden we wel een beetje verwacht. Ook door een paar tegenslagen laat jij je niet uit het veld slaan. Kun je niet een keer een opname van je pianospel sturen, of is dat nog te vroeg?
    Laatste lessen Tsjechiesch (of hoe schrijf je dat)? Kun je daar nu goed mee uit de voeten?

Groeten, ook aan je gastfamilie en je YFU-gastzus. Kunnen jullie het goed vinden met z'n allen?
    Papa mama Lisa en Martta
    En nog bedankt voor je kerstkaart

• 17 December 2012 - 23:56

Agnes:

Hallo Tessa,
    Feestjes, feestjes... heerlijk toch, uitwisselingsstudent zijn. Geniet er maar van.
    Lukt het nu met Tsjechisch wel, na al die lessen. el super dat YFU Tsjechie dat doet. Maar dat kan natuurlijk alleen voor de studenten in de buurt van Praag. Zijn er trouwens wel studenten die buiten Praag zitten.
    Ik wens je heel fijne, gezellige feestdagen en een spetterend 2013.
    Groeten, Agnes.

• 18 December 2012 - 10:44

Opa & Oma JV:

hallo Tessa , je mail gelezen , ze houden daar wel van uitgaan !
    je kerstkaart ontvangen , heel leuk en mooi.
    het is hier druilerig weer dwz een spatje regen etc .zondag jl zijn we in amersfoort geweest om de verjaardag van Lisa te vieren ; en 2e kerstdag gaan we met z,n allen naar Jan Carel etc in hun nieuwe ruime woning ,
    oma en opa wensen je (jullie ) goede en gezonde feestdagen, met sneeuw ??
    groeten van opa en oma JV daaaaag !

• 23 December 2012 - 19:23

Hilda:

Hallo Tessa
    Erg leuk om je verhalen te lezen met al je belevenissen. Ik liep wat achter, omdat wij in november naar Zuid Afrika zijn geweest ( hadden daar warm en zonnig weer). Hier is het nu nat, de kerstdagen zullen ook zo verlopen. Hebben jullie al sneeuw? We wensen jouw goede kerstdagen en een goed en gezond 2013.
    groeten van Symen en Hida

• 28 December 2012 - 22:58

Manon Grisel:

Salut Tessa!

Quelle aventure! Heel leuk om te lezen wat jij allemaal beleeft.
    Ik wens je nog meer mooie ervaringen, en ook fijns voor 2013, stoere meid!

A plus, je te lira bientôt!
    Manon GRS