Benátky ~ Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Tessa Jansen Venneboer - WaarBenJij.nu Benátky ~ Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Tessa Jansen Venneboer - WaarBenJij.nu

Benátky ~ Venetië

Blijf op de hoogte en volg Tessa

30 Oktober 2012 | Italië, Venetië

Hallo :)

Woensdag begon de dag met school, schoollunch, naar huis en tas inpakken en eten en daarna met m’n gastzus naar het concert van mn Thaise zus, die piano speelde. De beste van de avond, I like it :D Om 20.15 had ik met het Duitse meisje afgesproken om samen naar het feestje van het Amerikaanse meisje te gaan, die iemand voor haar georganiseerd had. Het was in een club met haar klasgenoten. M’n eerste feestje in Praag, het was gezellig! Helaas moest ik om 12 uur al thuis zijn, maar voor een goed doel.

Donderdag was de eerste dag van mn vakantie (helaas geen 1 week zoals in Nederland, maar 2 dagen extra weekend), wat betekende: Venetië! Rond 8.45 zaten we bepakt in de auto gepropt. Op weg naar een lange reis. Koude pauzes, muziek luisterend en Tsjechisch lerend verder kwamen we zo’n 11,5 uur later aan op onze bestemming. Een soort pension in de buurt van Venetie. Samen met mn gastzussen sliepen we op de kamer, wat zeer gezellig was haha :) Helemaal in Italiaanse stijl en een gewelde douche!

Vrijdag gingen we na het lekkere ontbijt op weg naar Venetie met de auto. En met een soort trein en de boot op weg naar ‘de stad’. Ook al regende het en was het best koud, toch een hele leuke dag gehad. Ben nog nooit in Venetie geweest, maar vond het leuk. Langs de belangrijkste gebouwen gelopen, over allemaal bruggetjes en natuurlijk ijs gegeten. Regen of geen regen :) Later gingen we weer terug naar onze kamers en daarna gingen we naar de pizzaria eten. ’s Avonds in onze kamer weer een gezellige zussenavond gehad met leuke foto’s :D

Zaterdag weer na het ontbijt in de auto op weg naar Verona. Ongeveer 2 uurtjes rijden, omdat het regende was het in de auto zitten wat meer waard dan meer lopen. In Verona hebben we heel wat gebouwen, kerken, straten, kastelen en andere belangrijke dingen gezien. In de regen en kouheid, het voelde meer als Nederland dan in Italie haha. Maar het was leuk en ik hou van de Italiaanse stijl! In de avond weer terug richting Venetie en laatste gezellige avond gehad :)

Zondag begon na het ontbijt weer de terugweg naar Praag. 10 uurtjes onderweg, met onderweg alleen maar sneeuw, sneeuw en nog meer sneeuw. Ook in Praag zelf liggen nog wat ‘overblijfselen’ sneeuw. Het is oktober, ik ben benieuwd hoe ik dit ga overleven dit jaar :P

Het was dus een koud, regenachtig, vermoeiend maar leeeuk weekend! :D En zeg nooit dat de zon altijd schijnt in Italie haha. En de liften daar zijn eeeeng! Bij die van ons pension moest je een knopje ingedrukt houden de hele tijd, omdat die anders weer naar beneden knalt. En bij een parkeergarage was het ook niet heel normaal. But we survived :D

Maandag na school ging ik met mn Thaise zus shoppen. Dit weer kwam toch wel onverwacht dus tijd om kou, regen en sneeuw bestendige dingen te kopen. Was gezellig en ’s avonds na het eten heb ik nog wat aan Tsjechisch gedaan.

Dinsdag (vandaag) was ik eindelijk een keer eerste uur vrij! Na school een vervolg op het shoppen van gisteren gehad en eindelijk een winterjas gevonden, nu nog schoenen :)

En wat me ook is opgevallen is dat veeeel Tsjechen een instrumment spelen, en vooral piano. Ik voel me hier onmuzikaal haha. Zo’n beetje de eerste vraag die iedereen die je leert kennen stelt is je muzieksmaak. En op het feestje woensdag was de eerste reactie van de meeste klasgenoten van Amerika: ‘Wow cool, Nederland! *Vraag over weed*’ Ze vinden dat ik mn land slecht represent haha.

Nu nog een half weekje school en vrijdag op school meedoen met informatie over YFU geven op mijn school aan de lagere klassen en ’s avonds een badminton met YFU CZ. En dit weekend met m’n familie naar een echt Tsjechisch weekend; familie en begraafplaatsen van familie bezoeken. Wat heel Tsjechie dit weekend gaat doen!

  • 31 Oktober 2012 - 20:13

    Agnes:

    Hallo Tessa,
    Tja, ben je op uitwisseling in Tsjechië, zit je ineens in Venetië. Wel leuk, zo'n korte vakantie.
    Vandaag was ik in Amsterdam, naar de Hermitage. We gingen tevoren een broodje eten, vlakbij, in "Castro aan de Amstel". Ze hebben daar heerlijke broodjes. We waren er al eerder. We vroegen aan de bedienende dame waar ze vandaan kwam. En ja hoor.... uit Tsjechië. Wij dachten uit Spanje, omdat ze allemaal Spaanse lekkernijen hadden. Maar haar baas houdt van Spaans eten, vandaar.
    Zit je nou in een definitief nieuw gastgezin????
    Groeten, Agnes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 30157

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 02 Juli 2013

Mijn jaar in Tsjechië

Landen bezocht: